Veckor av väntan

En solig höstdag i september när vädret var så perfekt som det kan vara ibland i september var det audition till Sveriges Lucia 2011. 25 noga utvalda tjejer gav sig av till Kulturama för att sjunga och låta sig intervjuas, så även jag. Det var en himla trevlig audition och på vägen hem hade jag sällskap av två trevliga brudar vid namn Matilda och Lina. När vi skiljdes åt tänkte vi nog alla att, de där personerna ser jag nog inte igen. Så fel man kan ha...
Två dagar senare ringer min telefon och under samtalet avslöjas att jag valts ut till en av de sju luciakandidaterna. Vilken kick! Via mail får jag sen alla uppgifter om de andra kandidaterna och mer info om framtiden.
Första träffen med gruppen är även det en lördag på kulturama och när jag kliver in i foajén ser jag till min förvåning Lina sitta i en soffa. Strax därefter kliver Matilda in genom dörren. So we meet again! Mycket roligt sammaträffande.
De andra droppar in en efter en och vi börjar vår första repetition. Och det låter bra, riktigt bra. Vår alldeles egna luciasångpedagog ger oss beröm.
Efter repetition och kaffe är det dags för att lära känna varandra. I sällskap av en tidigare luciakandidat leker vi lekar och lagar lunch
Glada och mätta säger vi hej då och på återseende. Bara två dagar senare ska vi mötas igen, då för fotografering och mediaträning.
Nästa gång vi sågs var det som vanligt repetion med Ann på Kulturama, men sen bar det av till Skansen. Fast därifrån har jag inga bilder för jag glömde kameran hemma. Men om du har ett facebook-konto kan du i alla fall hitta en bild på hela luciagänget från Djurgårdsfärjan som vi åkte dit med från Slussen.
Och ja, kära ni nu är vi tillbaka i nutid. Det gick fort, det var en riktig snabbresumé av mina veckor av väntande. Men nu är ni också ikapp. Vi hörs snart,
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0