Nätverka...

Första dagen med planerat kampanjarbete. Kalendern ligger framme, blocket med ideér ligger bredvid och i väskan har jag tusen brochyrer och info-lappar från Världens barn. Wiieee! Det här är roligt.
.
Jag sitter på biblioteket i Umeå och har precis lyckats komma in på internet. Det tog mig nästan en timme! Nätverk my ass!!!
.
Efter en halvtimmes slit med mitt eget trådlösa abbonemang från Tele2 fick jag inse att "nej, den vill inte fungera här". Tydligen är det som alla säger, att i resten av Sverige fungerar bara Telia... jaja. Då började jag leta efter öppna trådlösa nätverk, men de jag hittade som gick att använda var ändå helt värdelösa -  och långsamma. Efter femtio minuter gav jag upp och gick till informationsdisken. (Varför kan man inte göra sånt från första början??? Envis som en åsna är jag) Hur som helst, den snälla bibliotikarien gav mig en inloggning till deras trådlösa nätverk, som jag nu änvänder. Och som fungerar perfekt! Härligt.
.
Det känns jättebra att vara igång, och jag känner mig jätteviktig där jag sitter med mina papper och listor på människor att kontakta. Och jag var inne och kollade på bloggens statistik! WOW!!! Kul att så många läser. Jag har aldrig haft så många unika besökare på en blogg förut. Hoppas ni är lika flitiga på att rösta också! Det är ju de pengarna som räknas!
.
Om du vill rösta på Maria skicka ett SMS med texten Lucia Maria till 72970 så stöder du även Världens Barn och Plan Sverige. SMSet kostar 20kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0