Vem jag är?

Så vem är då jag som skriver i den här bloggen och driver den här kampanjen?
.
Jag är 22år gammal född och uppvuxen i Enebyberg, lite norr om Stockholm. Jag visade tidigt att jag gillade att sjunga och uppträdde som solist redan på lågstadiet. Sen blev det en hel del framträdanden i samband med skolavslutningar och liknande under hela skoltiden.
.
Utanför skolan har jag varit aktiv i den ena sporten efter den andra. Först var det en kort tid som ballerina, därefter blev jag gymnast och tennisspelare för att slutligen inse att det var på fotbollsplanen jag trivdes bäst. Under åren på Danderyds Gymnasium la jag fotbollskarriären på hyllan och satsade helhjärtat på skolans roddlag. Som jag, i egenskap av lagkapten och ordförande, ledde till seger i Studentregattan i maj2008.
.
Jag har studerat utomlands och uppträtt på en opera, gått en musikalutbildning och en ettårig dansarlinje och jag har arbetat både med barn och i serviceyrken.
.
Frågar du någon av mina kompisar om vad jag gillar att göra kommer de att svara: BAKA!!! och så sjunger hon ju förstås en himla massa också.
.
Jag älskar att baka. Det är något terapeutiskt med det och sen blir det himla gott. Mitt intresse gäller främst bröd, men det är klart att det blir en och annan kaka också. Speciellt kring jul och födelsedagar.
.
När det gäller framtida sysselsättning vill jag ha ett yrke som går att kombinera med sången. Jag skulle vilja få utlopp för mitt språkintresse och ha möjlighet att jobba med människor, och då gärna med barn. Drömmen är att kunna jobba både på scen och i en lugnare miljö med mer fasta arbetstider. Det är därför jag har sökt till Logopedprogrammet. Men vem vet vad som händer sen?
.
Den som lever får se!
.
Vill du rösta på Maria till Sveriges Lucia 2011 och samtidigt stödja Världens Barn och Plan Sverige SMSa Lucia Maria till 72970. SMSet kostar 20kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0