Tänd ett ljus...

Huvudet snurrar av tankar. Det är söndag och jag har varit ledig flera dagar i rad. Inte helt ledig för jag har ju jobbat med allt runt omkring lucia, men ledig från min arbetsplats.
Jag jobbar som lärarvikarie och är just nu ute på en skola utanför Stockholm. Det är så underbart att se hur man kan få barn att växa genom att uppmuntra dem och lära de se sitt eget värde. Att stärka självkänslan hos var och en av dem och att se hur de tar till sig nya arbetssätt och kunskaper. Det är ett av mina sätt att göra något för närområdet, en typ av socialt ansvarstagande.
Jag har hört att barn som har ett husdjur hemma tidigt lär sig om empati och att vara omhändertagande. Jag fick min första katt när jag var fem och min nuvarande katt, Sotis, när jag var tio. Hon är en tant nu (11 år gammal) men fortfarande min bebis...
Visst ser hon cool ut? Hon är herre på täppan hemma även om Molly, den nya hunden sen 2010, försöker ta för sig så gott det går.
Idag ska jag damsuga och promenera. Och eftersom det är Allhelgonahelgen kanske jag åker ut med pappa och farmor till farfars grav och tänder ett ljus. Vad ska du göra?
Vill du rösta fram Maria till Sveriges Lucia och på så sätt stödja Plan Sverige och Världens Barn? Skicka ett SMS med Lucia [mellanslag] Maria till 72970. SMS:et kostar 20kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0