Joggingtur och solidaritet

Jag stack ut på en joggingrunda efter lite mellanmål hemmavid. Längs Norrmälarstrand i solnedgången, spegelblankt vatten och fågelkvitter, vidare förbi vårt underbara stadshus och sen tillbaka längs Kungsholmsstrand. Då var solen nere och jag blev omjoggad av hurtiga tjejer med reflexvästar.
Jag har en egen reflexväst. Sjukt ful men jättebra att ha nu i mörkret. Jag Hade den på mig igår när jag cyklade till universitet. Såg ut som en uppstoppad reflexkorv med vinterjackans luva inklämd under västen. Men det gick att cykla och det är bra. Jag älskar att cykla.
Sen har jag gjort en viss observation av att det snart är jul.
  1. Det doftar lussebullar från Pressbyrån om morgnarna när jag åker till jobbet
  2. Det står en enorm julgran på St Eriksplan
  3. De har börjat sälja Ahlgrens julgranar i affären
  4. Almanackan säger att det är en månad och tre dagar kvar till lucia!!!!
Så, ja gott folk. Snart är det jul.
Ett litet klipp från en musikal som jag tänkte på under joggiingturen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0