I Enebyberg och bygger

Ett förträffligt mästervärk har idag skapats.
Visst blev det fint?
Det är svårt att tala för sig själv och sin sak inför folk man inte känner. Och att sprida luciabudskapet innebär ju att jag måste be folk rösta på mig och publicera bilder på mig. För det är ju så jag hjälper Plan Sverige och samlar in pengar till Världens Barn. Men ibland bär budskapet sig själv, som idag till exempel.
Den otroligt trevliga tjejen på Ica i Enebyberg lyssnade mycket uppmärksamt när jag berättade om insamlingen och Skansen. Och hon sa att hon självklart ville hjälpa mig samla ihop röster. Hon använde till och med orden "ja, men vi här ifrån är ju som en liten familj". Det var en mycket fin formulering. Och nu sitter också en affisch uppe för allmän beskådan. Så har ni vägarna förbi, gå in på Ica Enebytorg och titta. För där på dörren sitter jag och ler! :)
Vill du stödja Plan Sverige och Världens Barn och samtidigt rösta fram Maria till Sveriges Lucia 2011. SMS:a Lucia [mellanslag] Maria till 72970.

Kommentarer
Postat av: Sophie Brömster

Vad fint det blev! Bra jobbat! Du är så duktig på att skapa bra möten, sprida glädje och hopp!

2011-11-19 @ 19:17:58
URL: http://sophie-bromster.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0