Fånigt? Nej, men lärorikt

Nu ska det banne mig bloggas!!! Det här inlägget har jag väntat på - och laddat för -  i flera dagar! Men först ett citat:
-Man ska aldrig stanna upp och tänka "Oj, men det här kanske blir löjligt". Varför det?
Det gör inget om det blir löjligt. Man har tagit steg framåt och man har lärt sig något.
Bernanda Nunez, Grundare av Kvinnojouren Terrafem
Det var precis vad jag behövde höra idag när jag stod på Coop Extra och funderade på vad just detta evenemang skulle ge mig. Jo, massor med nya insikter och såklart även pengar till Världens Barn och Plan Sverige. Det kanske kan kännas fånigt att ensam stå och sjunga inför vilt främmande människor som är påväg ut eller in i en butik, men nej. Det kändes inte så för mig idag. Det kändes kul. Och jag tror att jag påverkade åtminstone en och annan med lite information om Plan Sveriges arbete i Egypten.
Här är på begäran lite bilder. Och eftersom de bilderna jag tog på mig själv inte blev bra får ni ge er till tåls tills mamma och Suzy skickar bilderna, och filmerna de tog.
Packning på väg mot Coop Extra.
Det delades ut både pepparkakor och broschyrer, för att inte nämna klistermärken till barnen som röstade! Och brevid allt stod den fina bucketten!
Och vem känner sig inte stöttad med en sån här underbart vacker bucket med ett fint litet tillhörande kort? Jag blev uppringd tidigare idag av en kille från blomsterbudet som sa att han skulle leverera blommor till mig. Gissa om jag blev överraskad! Hur som helst fick jag honom att skicka blommorna till min mamma eftersom jag skulle vara ute i förorten och spela, och alltså inte kunna ta emot blommorna hemma. Så de fick följa med till Coop och dekorera Världens Barn-bordet.
Nu ska jag vila rösten för en morgondag med lärarjobb och sen repetition och inspelning med lucia-gänget.
Vill du stödja Plan Sverige och Världens Barn och samtidigt rösta fram Maria till Sveriges Lucia SMS:a Lucia(mellanslag) Maria till 72970

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0