Lucia fas 2

Klockan är 03.58
Jag vaknade lite innan väckarklockan ringde denna måndagsmorgon. Och ja, nu sitter jag vid frukostbordet och klockan har inte slagit fyra! Jag tror att jag är lite pirrig i magen. Och det känns som att det är nu lussandet börjar på riktigt - fast mer korrekt är att säga att lussandet nu går in i sin slutfas.
Igår var en rolig lussar-dag. Vi åt lunch hemma hos Stefan och firade Matilda med världens vackraste "Ja må hon leva"-sång, en tårta och ett paket. Sen bar det av till NK, Gallerian och Medborgarplatsen. Vi lussade och lussade och överraskade alla julshoppare där vi skred fram och tillbaka över Hamngatan i luciaprossesion. Grattis er som såg oss - det måste sett kul ut. :)
Idag är starttiden satt till 05.00 och nåde den som kommer försent. Vi ska ut till Jordbro för att sedan i ilfart ta oss till Skansen och sen går hela dagen lång ut i ett enda svep.
Till den morgonpigga vill jag tipsa om SVT Morgon, imorgon 06:40. Då blir det live sändning från Hovstallarna. Den som inte har TV kan glädja sig åt att vi även dyker upp i Vinyl 107,1 lite efter sju och sjunger för dem.
God Morgon Sverige!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0