Ett skämt...?

Så började många av mina meningar när jag var i sexårsåldern. Jag trodde det var så man gjorde. Man annonserade skämtet innan man sa det. Ironi är ju något vi utvecklar förståelse för lite senare.
Ironi gör sig bäst i nuet och inte i skriven form vilket kan innebära att kommentaren om min och Aidas hårfärg i mitt förra inlägg feltolkas.
.
Här är alltså vad jag menar:
,
Självklart har Lucia 2011 inget med hårfärg, utseende eller något som helst med yttre faktorer att göra. Lucia 2011 är ingen skönhetstävlig och vi har inte utsetts till kandidater efter några som helst kriterier åt det hållet.
.
Det har handlat om ett stort socialt ansvarstagande
Ett intresse av att föra vidare och modernisera luciatraditionen
samt musikalisk utbildning
.
.
Anledningen till att jag skrev om min och Aidas hårfärg var den att vi båda fått många kommentarer om just hårfärg. Personer som inte träffat mig har vid ett flertal tillfällen frågat om jag har långt blont hår och Andra som träffat mig har undrat om jag kan bli lucia, jag som inte är blond.
.
Vi har skojat om detta i gruppen eftersom vi är sju färgstarka individer med väldigt olika utseende, och två av oss är mörkhåriga.
.
Jag hoppas att ingen tagit illa upp av mitt, något klantiga  och luddiga uttryck om hårfärg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0