Idag satte det igång på riktigt!

Hej och Hallå alla där ute! Bloggen är inte död, man kan fortfarande följa med bakom kulliserna på Sveriges Lucia 2011 här i bloggarna :)
Nu är vilan över efter en hel del sovande i helgen och komma ikapp i skolan denna vecka. Denna vecka har vi även haft lusse premiär på italienska ambassaden i måndags kväll! Men det var idag som det verkligen satte igång på riktigt!

Ja, idag sattes det ju igång med lussandet! Det har varit en jättekul, jobbig och intensiv dag!
Dag 1 såg ut på detta sätt:

800 samling på Utsikts kontor för ombyte, uppvärmning samt möta upp vår expressen fotograf som skulle hänga med på det första gigget.
840 bar det av till Nacka Seniorboende Ektorp för att lussa där. Var jättefint! Där blev vi lite intervjuade av expressen, samt drack glöggfika. Efter lussandet fick vi även strutar med polkagrisar! Jättegoda :)
1000 bar det av till Solna, men först var det lite tidig lunchpaus på espressohouse i Solna centrum.
1100 lussade vi på två avdelningar på ålderdomshemmet Ametisten i Solna. Var verkligen stämningsfullt!
1200 bar det av till Lilla Erstagården barn- och ungdomshospice. Där vi sjöng för barnen med deras familjer. Samt fikade med dem efteråt. Därifrån kommer jag bära med mig minnen för hela livet. Var väldigt gripande!
1315 bar det av till Gamla stan för.... BAMBAMBAMBAM genrep i slottskyrkan på Stockholms SLOTT! Dock kom vi inte in, för vi var lite tidiga... Så vi gick och fikade på café kaffekoppen på Stortorget. Som traditionen bjuder så drack jag deras Varma choklad med vispgrädde KOPP. Vårt goda fika fick gratis då vi spontan lussade lite innan vi gick till vårt genrep på slottet... :)
Sedan hade vi gång- och sångrep i Slottskyrkan. Vi fick även passerkort titta här:


1500 bar det av till Löwenströmska Sjukhuset, (för anorexia-sjuka) i Upplands Väsby. Där sjöng vi två luciatåg och vi började här bli lite trötta och matta efter dagens alla tåg och intryck. Så här lyckades vår kära tontagare Johanna blanda ihop tonarterna till låten "Haven tack nu mitt herrskap", så den hamnade  en r5 upp!!! För er som inte talar musikspråk så innebar det att den blev superduper extrem ljus! Så där stod vi sopraner och sjöng så gott det gick och altarna försökte febrilt haka på... Efter sången säger Johanna, -"Nej, jag tycker vi tar den lite lägre". Detta resulterade i att alla i tåget och i publiken började skratta, men gott var väl det :) Så vi sjöng låten en gång till i rätt tonart och till muntert skratt! Nu har vi gjort vår första tappe, nu kan det bara bli bättre, eller...? ;)

Sedan var denna första lussedag slut! Kvällen fortsatte sedan med att jag och min syster köpte julklappar till våra föräldrar. Jag älskar verkligen julen :)


Här sitter vi på Kaffekoppen


Som ni säkert vet är jag en av dom 3 som kommer att få åka till Sicilien nästa vecka och det är ju toppen kul! Som att det inte vore kul nog, så har vi redan blivit kändisar där nere! Fick mail om det här idag, kolla in:

Riktigt coolt! Står här om vem som vunnit årets lucia, samt att jag, Dannielle och Aida kommer att komma ned dit nästa vecka :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0